به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

مارپله ی پشت منچ

همینجور تاس می ریزی و می ری جلو. یه بار نوبت توئه تاس بریزی بقیشم نوبت بقیه. شانسیه دیگه تاسو می ریزی که قاعدتا بری جلو ولی ممکنه بیفتی تو یه خونه که ماره و بری عقبتر. ممکنم هست شانسی جلو پات یه نردبون سبز شه و انتخابی هم نداری می گیریش می ری بالا. وضع منه دیگه. وضع توئه.الانا کمتر به بالا پایین رفتناش اهمیت می دم. یعنی شاید ۰.۰۰۰۱ درصد کمتر.
یه موقع چشم باز می کنم می بینم یهو خیلی جا به جا شدم و افتادم تو یه خونه دور ولی تکراری. یه موقع که همون تردیدا و شرایط قبلو دارم:من این وظیفه رو دارم؟.. یه موقع که همون دغدغه های قبلو دارم: جدی مهمترین چیزی که از زندگیم می خوام اینه؟ یه موقع که همون نگرانیای قبلو دارم: درست تصمیم گرفتم؟بهم نمی خوردیم نه؟قبلی چی؟ بعدی چی؟ و یه موقع  که همون دلنازکیای قبلو حس می کنم این بچه تو این وضع چطور بزرگ می شه؟ یه موقع که همون خونه خاک گرفته آشنای قدیمم که همون دوستا و دوستیای قبلو داره و همون گل رو گرفتم دستم و پرپر می کنم: دوستم داره دوستم نداره. یه موقع که همون دلمشغولیای قدیمو دارم: بچه خوبیم برا مامان بابا؟ از داشتنم شادن؟ و همون تفریحای قدیم همون خونه که آفتاب زده و من هنوز کتاب به دست دارم می خونم و نمی خوابم و همون سوالای بزرگ یه روز یه کار بزرگو شروع می کنم.. که این موقع ها نمی دونم مار نیشم زده و رفتم پایین یا نردبون دیدم و رفتم بالا ولی هر چی هست خونه ها کم و بیش تکرارین. الان کمتر تکرارین. انگار یه جاهایی از این صفحه گیر افتاده بودم. بین یه نردبون عقبتر و یه مار جلوتر که آدمو اینجا نگه می داشتن. یه جوری که یا طراح ناشی بوده یا بدجنس. حالا ولی گهی گاهی خونه ها عوض می شن. ولی هرجای صفحه هم برم باز مارا طولانین و آره نردبونا هم. نه اونقد بلند. همچین برمی دارن آدمو پرت می کنن به یه خونه دووووور خیلی قدیمی و حواست نیست که یهو به خودت میای و می بینی باز داری..بگذریم.
مار و پله بازی محبوب من نبود. اونور صفحه مقوایی منچ بود. اونسمتی که براق نیست. مارا هم ترسناک و زشت. حوصله سر بر بود. نردبونا زیادی کوتاه مارا زیادی بلند.
و بقول گ زیادی شانسی بود.

نظرات 4 + ارسال نظر
شب دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:32 ب.ظ

با این اوصاف پس بهشت همش نردبونه و جهنم همش ماره. :))

بهشت و جهنم کجا بود برادر من!!! منظور من لو لولتر از این حرفاست!
منظورم فقط پس و پیش شدن تو <شرایط> مختلفه. اون خونه نهایی هم معمولا یه چیزیه که تو زندگیمون هی تعریفش می کنیم لابد. مثلا می تونه الان این باشه که فارق التحصیل شم و .. بعدا هم حتما عوض می شه.
راسش خونه های عقب گاهی خونه های بهتری هم هستن..نمی دونم

ز دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:48 ب.ظ

مارپله بازی محبوب منه چون همش شانسیه و لازم نیست هیچ به خودت فشار بیاری!
این که می رسی به یه مار و پرت می شی تو یه خونه ی قدیمی رو خیلی حس کرده م . اما به نظرم فرق دنیای ما با اون اینه که این جا انقدر مسیر و سوراخ سنبه و ... هست که هیچوقت هیچوقت بر نمی گردی به یه خونه ی کاملا مشابه . یا یهو یه در مخفی بغلش کشف می کنی و ...

خر :)) (واسه دلیل اینکه گفتی بازی محبوبته)
مشابه مشابه خوب هیچی هیچوقت نیست یادته معلم تاریخه که می خواست اثبات کنه تاریخ تکرارپذیره پس علمه؟ گیج کننده بود چون ثابت می کرد هیچی دقیییقا تکرار نمی شه.حداقل زمان عوض شده. حس و حالت موقع بازی عوض شده و..به نظر من خونه ها عینا تکرار می شن. یه موقع ها که گیر میفتم یه گوشه ی صفحه هرچیم تاس می ریزم و نمی ریزم باز دور و ورمو که نگاه می کنم می بینم <استیت> تکراریه..
البته الان نه :)

تداعی جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:22 ب.ظ

راستی یه ماری بود که آدم رو از آخرین قدمها به اول اول می برد...
اونقدر حسش رو دارم... اونقدر می خوامش... اونقدر می خوام کله پا بشم و از اول اول شروع کنم... از خیلی اول... از لحظه ی دمیده شدن روح در بدن.. یا شایدم اولتر...

آخ می دونم کدوم ماره رو می گی!! با یه زاویه ۹۰ درجه ای هم لمیده بود!!

من که شدم! همه هی می شیم نه؟

تداعی شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:33 ب.ظ

آره. نمی دونم... خوبه یا بده؟

آزاد بودن از همه چیزای خورد و ریزی که می خوان بچسبن بهمون و کند و شلمون کنن و گیج شیم و نبینیم جایی و نشنویم چیزیو خستمون کنن و ناامید..
کندن خوبه به نظرم. بنظرم خوبه آدم با تمام وجود نقشهاشو بفهمه و بازی کنه ولی چیزی بهش <نچسبه> و خودشم آویزون چیزی نشه..
عین روزه که یه حس خوبی داره.
نمی دونم نظر تو چیه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد