به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

خوب چی بنویسیم؟

همین جوری برای ایجاد اجبار:

میام به زودی پیمان نامه حقوق کودک رو می گم اینجا
----------------------------------------------------------

خوب در ادامه این پست سعی کردم این پیمان نامه رو خیلی خلاصه و ساده شده بیان کنم جهت <معرفی>. اینجوری:
۱- یه دید کلی پیدا می کنیم که همچین پیمان نامه ای اصلا وجود داره و راجع به چیه
۲- اگه دیدین جالبه تشویق می شین کامل بخونینش :دی

مسلما خوندن کامل پیمان نامه خیلی بهتره و من ادعا نمی کنم این پست همه چیزایی که پیمان نامه می خواد بگه رو بیان می کنه.

خوب شروع کنیم؟ :)

-----------------------------------  پیمان نامه حقوق کودک  ---------------------------------------
ماده ۱ تا ۳: اینکه کشورها باید شرایط مناسبی برای کودک فراهم کنند. از نظر رفاه و بهداشت و..
ماده ۷ تا ۸: اینکه کودک باید بلافاصله شناسنامه و تابعیت و هویت و ..داشته باشه
ماده ۹: اینکه کودک حق داره با خانوادش زندگی کنه مگر وقتی که صلاحیت ندارن

ادامه داره..
ماده ۹ تا ۱۱: اینکه کودک حق داره به کشورهای خارجی بره و برگرده و اگر والدی اونجا داره برای بازدیدش بره. ولی نباید گذاشت که کودک قاچاق بشه.
ماده ۱۲ و ۱۳: اینکه به نظر کودک باید بها داد مثلا در روند قضایی مربوط به خودش.

ادامه دارد

نظرات 11 + ارسال نظر
تداعی شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ق.ظ

من یکی که بی صبرانه منتظرم

ایول به موضوع بچه های خیابان علاقه مندی؟

تداعی شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:13 ب.ظ

آره. من دلم به حالشون نمی سوزه. ترحم نمی کنم چون اغلب خودشون از چیزی که هستن راضین
اما
می خوام بدونم که چی شده که به اینجا رسیدن. بلاخره یه معضله که باید حل بشه.

ولی من دلم به حالشون می سوزه تداعی برای اینکه الان از وضعشون راضین و نمی فهمن چه بلایی داره سرشون میاد ولی ۱۵-۱۶ ساله که شدن دیگه راضی نیستن از خودشون و جامعه متنفر می شن. معتاد می شن. خودکشی می کنن و هزار راه دیگه
آره یه معضل بدیه. این معضلایی که یه سرشون اعتیاده شاید اصلا حل نشه نه؟

تداعی شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:27 ب.ظ

نه حل نمی شه. شاید فقط کم بشه. اما باور دارم سهم داشتن تو زندگی یک نفرشون هم کار بزرگیه. اگه یکیشونو بشه نجات داد یک زندگی با مایحتوا و ضمیمه هاش نجات پیدا کرده در واقع.
کار بزرگی داری می کنی

آره این که می گی کاملا درسته مخصوصا که کمک کردن به این بچه ها اصلا آسون نیست چون زندگیشون از چند جهت همزمان می لنگه و بدترین نکته اش هم درامد زیادشونه که دندون همه رو برای کار کشیدن ازشون تیز می کنه. به قول خانم معلممون(!) اگه بشه به یکیشون هم کمک کرد که زندگیش از <خیلی بد> به <متوسط> برسه کلیه.

آره این کارا خوبه ولی من که دارم کاری نمی کنم. فقط مطالعه می کنم. شاید یه موقع کاری بکنم..

تداعی شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:31 ب.ظ

گاهی به سرم می زنه یه پرورشگاهی بیارم و بزرگ کنم. فکر کنم بکنم این کارو بلاخره. شاید بعد اینکه از دکترا قبول شدم. نمی دونم. یه بار تصمیمم جدی بود اما نتونستم. ترسیدم. نمی دونم چرا. ترسیدم حتی به اندازه ی بهزیستی براش مفید نباشم.
می دونی...
این کارو می کنم. مکتوب من هست. حس می کنم

آره این که عالیه. نه مطمئن باش از بهزیستی بهتری چون هر چی هم نتونی مادر نمونه ای باشی بازم براش <کس و کار> هستی. منم یکی از رویاهامه حالا که فعلا ازدواج نکردم هنوز اگه کردم طرف رو متقاعد باید بکنم اگه ازدواج نکردمم یه قانون پارسال تصویب شد به دخترای مجرد بالای ۳۰ دختربچه برای بزرگ کردن می دن :دی
و

تداعی شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:44 ب.ظ

زیادی همفکریم. راستی راستی داریم دوستای خوبی می شیم ها نه؟

آره .. :)
ولی اگه دیدی یه جا همفکر نیستیم نزنی زیرشا!!

مه راز یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:27 ب.ظ

حالا این نظر منه هااااا ولی یه سرچ کنی با عنوان فارسی یا انگلیش حقوق کودک پیمان نامه را پیدا می کنی حالا نوشتنش دوباره دقیقا به چه دردی می خوره؟!

خوب واسه اینکه شما که حوصله نمی کنین برین بخونینش منم اینجا بجاتون می خونمش و معرفیش می کنم!

[ بدون نام ] یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:02 ب.ظ

اگر منظورت از شما من بودم که من از کودکی یک عدد کتاب داشتم با نقاشی های قشنگ قشنگ که متن پیمان نامه رو نوسته بود (از حقوق خود آگاه بودم!) در ضمن کسی که حوصله نداشته باشه بخونه تو هم بزاری نمی خونه ولی اگه باعث بشه خودت بخونی خوبه. ولی کلا هممون می دونیم که تو اینپیمان نامه چی نوشته اند یا چی باید بنویسند مثل قانون اساسی یاپیمان نامه حقوق بشر می مونه مهم اینه که اجرا شه!

مه راز تویی دیگه؟ بابا این چه موش گربه بازی ایه شماها با من راه انداختین؟ از تداعی یاد بگیرینا ببینین چه قشنگ اسمشو می نویسه!

بهههله مه راز خانم مامان شما وکیلن شما از این چیزا خبر دارین ننه بابای ما که تو این خطا نیستن تا کسی بهمون نگه اصلا نمی فهمیم همچین چیزی وجود خارجیم داره!چه برسه بریم پیداش کنیم بعد بخوایم بخونیم!

تداعی دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:01 ق.ظ

ولی به نظر من اونقدر باید خوندن این پیمان نامه تکرار بشه که تبدیل بشه به ملکه ذهن. استفاده از هر بهانه ای برای تکرار اون مفیده. توی هر وبلاگی روی هر بنری. داخل هر نشریه ای. طوری که آدمهایی هم که حوصله ی خوندنش رو ندارن جمله به جمله باهاش اشنا بشن

آره خیلی چیزا اینجورین. یکیش قانون اساسیمون. یا بیانیه حقوق بشر. مثلا انجمن .اسلامی یه بار موارد بیانیه رو درشت رو زمین دانشگاه تک تک چسبونده بود!! من اینجوری با این بیانیه آشنا شدم!!

تداعی جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ب.ظ

پس چیییییییییییی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یهو خیلی کارا با هم پیش اومد اصن نرسیدم چیزی بنویسم! الان می نویسمش

موش گربه باز یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:00 ق.ظ

دو خط نوشتی کلی معرکه و کامنت راه انداختی! :))))))))

آره این پسته خیلی بامزه شده

نعیمه یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:46 ق.ظ

آفرین خوبه! مختصر و مفید! :)
اینا از اون رگه های شیرازیت نشات می گیره ها! :دی

مردم از ۱۶-۱۷ فروردین گذشته هنو بلیط تهرانم نخریدن اووخت به رگ مگای ما گیر می دن!
؛)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد