به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

کوچکترین کاری که برای کودکان کار می توان کرد

 نقل از وبلاگ سارا میم:

در صحبت با آقای میربهاری، عضو شورای جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، یه راهکاری که مطرح شد و خیلی به نظر مفید میرسه اینه که هر فردی در یه روز معمولی که یه کودک کار رو میبینه و تمایل داره به اونها کمک کنه، در گام اول سعی کنه ارتباط دوستانه با بچه برقرار کرده، با احوالپرسی و احترام به وجود و شخصیت کودک و گوش کردن به حرفهاش باعث بشه کمی تخلیه بشه و در گام دوم سعی بشه توصیه و ترغیبش کنه به وصل شدن به یک NGO با دادن آدرس و شماره تلفن که اگه عضو بشن امکاناتی براشون به وجود میاد از جمله این که براشون کارت شناسایی صادر میشه و اگه توسط پلیس بازداشت بشن مورد دفاع و حمایت قرار می­گیرن. در این راستا شماره تلفن 2 تا از NGOهای فعال در زمینه کودکان کارو براتون میذارم:

جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان: منطقه پاسگاه نعمت­آباد- 55365112 و خانه کودک ناصر خسرو: منطقه میدان امام خمینی- 33110316.

این راهکار شبیه کاری هست که تو ملبورن استرالیا برای مدیریت تکدی از سوی مدیران شهری بیان میشه: در استرلیا تکدی گری غیرقانونیه و تحت مسئولیت پلیس هست. اگر فردی که تکدی می­کنه به اعمال خشونت­آمیز اقدام کنه، مردم می­تونن مشکل رو به پلیس با شماره 000 گزارش کنند. اگر فردی که گدایی می­کنه، هیچ رفتار خشن و تهدیدآمیزی از خود بروز ندهد و کسی بخواهد به او کمک کند بهترین کار اینست که آنها را با سرویس­های خدماتی مناسب مرتبط کنه. شهر ملبورن به این منظور کتابچه رایگانی تهیه کرده است که کمک­رسان نامیده می­شود. این کتابچه لیستی منسجم از سرویس­های رایگان و ارزان دولتی و غیردولتی(NGO) که شامل غذا، مکان خواب، خدمات سلامتی و خدمات مربوط به الکل و مواد مخدر است را دارد و همچنین توصیه­های قانونی از بیش از 70 سازمان شهر ملبورن را شامل می­شود.     (Begging- Website of City of Melbourne)

از راهکارهای کوتاه­مدت دیگری که مطرح میشه اینه که با احترام به شخصیت کودک، یه خوراکی مورد نیاز و مفید براشون بگیریم و درشو باز کنیم و بعد بهشون بدیم تا نتونن بفروشنش، اگه کتاب یا لباس داریم که می­تونه براشون مفید باشه بهشون بدیم. برای توضیحات بیشتر میتونید به http://aasemaaneaabi.blogfa.com/post-14.aspx مراجعه کنید. 

 

---------------------------- 

*راستش من روم نمی شه باهاشون حرف بزنم. کلا از بچه هایی که یکم پررو باشن خجالت می کشم! خودت مسخره ایها.. 

** نظرتون چیه؟ بگین حتما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد