به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

اندر مزایای حسادت

حسادت حس خیلی بدیه ازونا که نمی تونم تحملش کنم یه چیزی مثل حسرت. دیدی چه حس وحشتناکیه؟ آره خلاصه همیشه از عقده ای بودن هم به شدت می ترسیدم یعنی اگه تو زندگیم حواسم به یه چیز همیشه بوده؛ اون همین بوده. حالا نمی دونم چقدر موفق شدمآدم عقده ای نباشم..بگذریم.

این حسادت هم ازون چیزاست که زمینه ی عقده ای شدنه ها. شاید واسه همین انقدر همیشه ازش فرار می کردم..نمی دونم ازینم بگذریم.

چن روز پیشا جاتون خالی داشتم حسادت می کردم! یعنی راجع به یکی یه حس بدی داشتم بعد دیدم این حسه دیگه زیادی بد شده! منم که در مقام شناخت و پذیرش خود! کنکاش و اینا دیدم آره اون ته دلم دارم واسه یه چیزی بهش حسادت می کنم. بعد هی از در نرمی درآمده هی به خودم گفتم «خوب بگووو عزیزممم به چی داری حسادت می کنیییی؟ تو که می دونی هر چی باشه بهت می دمشششش(جون خودت) بگووو». اونم می گفت نمی گم تو فقط چون از این حسه خیلی بدت میاد می خوای بفهمی نسبت به چیه بعدم یه چیز الکی جایگزینش کنی و خیال خودتو راحت کنی. اصلا نمی گم!

خلاصه از ما اصرار و از ایشون انکار.. تا اینکه گفت و  قضیه حل شد.

اون موقع داشتم تو آزادی راه می رفتم و به این فکر می کردم که الانا من دارم در به در دنبال چیزایی می گردم که برام مهمن یا قشنگن یا قشنگ هم نیستن ولی دوست دارم. حالا یکی از اینا رو فهمیدم( که همون موضوع مورد حسادت بود) بعد دیدم به! ببین این حسادت چی بوده و ما بیخبر بودیم! درسته که اگه بهش نرسی و تلنبار شه آدم عقده ای ای می شی ولی اگه بهش برسی می دونی عین چیه؟ عین راهنما! عین درد! که متوجهت می کنه که مثلا دندونت داره می پوسه و تا به تهش نرسیده بهش می رسیا؛ قشنگ سیگنال می ده: اینجا یه چیز کمه. ایناها اینجا. یکم بیا جلوتر. آهان همینجا! یا بهت می گه چی دوست داری و دلت به چی کشیده می شه. مخصوصا هم همچین سیگنال قوی ایه که ایگنور شدنی نیست. نعمتیه خلاصه. کافیه به دور و اطرافت نگاه کنی و به حسای بدی توجه کنی که ریشه تو «من از آدمای قد بلند بدم میاد*» دارن . یه سری کمبود و علاقه مندی و اینا دستت میاد مفیدتریناش تا حالا واسه من اینا بودن:

چیزایی که دلم می خواد ولی حاضر نیستم راحت قبول کنم که دلم می خواد! چون خوب نیستن.

چیزایی که مربوط به دغدغه هام می شه و می بینم در حالیکه من بیخیالشون شدم یکی چه خوب تو همون زمینه داره پیش می ره!

چیزایی که خیلی برام مهیجه و می تونم وارد زندگیم کنم و الکی الکی نکردم.





-----------------------------------------

* سریال مسافران. برادره کوتاه بود واسه همین از قدبلندا بدش میومد.

**قرار به یه پست راجع به حسادت بود. اینم اون. حالا درسته اون جا نصب نشد!

نظرات 4 + ارسال نظر
صدف یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:49 ق.ظ http://www.istgah.asantabligh.com

سلام خوبی ؟ وبلاگ قشنگی داری !یه سری هم به ما بزن ...هرچی دلت می خواد تو سایت من هست ممنون ازلطفتون راستی یه موقع واسه تبادل لینک اونم با (جایزه ویژه)اگه موافق بودی به این آدرس مراجعه کن گلم http://istgah.asantabligh.com/shop/gh.html

سلام مرسی. تبادل لینک با جایزه! آدم حس چیز پیدا می کنه..چمی دونم مثلا فروختن بچه!! حداقل بی جایزه بود یه چیزی!

م.ب یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ب.ظ

بیا بلاگر دیگه از این نظرها برات نمیاد! اما خوب بگیر نگیر داره دیگه!
حالا ببین جایزش چی هست؟ شاید تو خوشت اومد شایدم من خوشم اومد:)

چرا نمیاد؟ یعنی می گی اینا اسپمه؟من فکر می کردم دستی می رن کپی پیست می کنن
بابا اون نظردونی تو خیلی بده مه راز! هی آدم واسه دو کلوم حرف باید کد و اینا وارد کنه!!
می رم جایزه اشو می گیرم میارم نصف کنیم:دی

[ بدون نام ] دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:05 ق.ظ

نمی دونم فرآیندش چیه شاید کپی پیستی باشه ولی هر چی که هست تا حالا یکی هم واسه من نیومده در ضمن تو بلاگای اونجام نمیبینم زیاد از این جور چیزا باشه
خوب قبلیه بهتر بود ولی یکی گفت نمیتونه نظر بده من مدل نظر دادنشو عوض کردم که بتونه خوشبختانه تونست. خوب مال تو هم کد میخواد حالا مال ما سکیوریتیش یه ذره بالاتره!

خیلی وقت پیشا دوره ی فنچی که تازه با بلاگ آشنا شده بودم این کدا رو که می دیدم فکر می کردم واسه اینه که تشخیص بدن کامنت گذار سلامت عقلی داره!! :)))

[ بدون نام ] دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ب.ظ

تبلیغ بلاگت باید
آموزش تست زنی و مهندسی معکوس
باشه آخه؟!‌
چی بگم من به تو
اینا رم که خودم بهت گفتم تو تلفن!
این لینک اولیه که گذاشتی هم عجب چیز عجیبیه!
طرف از هفتاد و هفت قیدوبند آزاده اما باز آدم ازش خوشش میاد.عجیب نیس؟!

بابا اون تبلیغه رو خود بلاگسکای می ذاره خودشم هی عوضش می کنه به خدا!!
نه خیر توهم! من به تو گفتم! تاریخ پست رو ببین مال قبل از تلفنه!!
آره!! واسه پست گلوله اش ادش کردم بعد دقیقا به خاطر همون چیزی که تو می گی هی نتونستم پاکش کنم..حالا یکی رو می خونم از این بدتر و بهتر! اون دیگه فیلتره با گوگل ریدر می خونم. بهت لینکشو می دم کم و بیش شبیهین!!
دلم نمیاد باز بگم بهت نیا بلاگم! گرچه بیشتر چیزایی که اینجا بخونی به نظرت باید قدیمی بیاد چون فکراییمو می نویسم که یه مدت طولانی تو ذهنم موندن سو تا اون موقع حتما همه اینا رو بهت گفتم زیبید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد