به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

غرورت

می شه به کسی گفت تو آدم مغروری هستی
ولی به من اعتماد کن
من غرورتو نمی شکنم
من
مواظب غرور هردومون هستم
...
می شه گفت؟
اونوقت چطور می تونی مواظب غرورش باشی؟
وقتی هنوز قدم به قدم نگران غرور خودتی
و اعتماد نکردی
با اینکه می دونی اون نمی خواد غرورتو بشکنه
حتی اگه اعتماد کنی..
حتی اگه اعتماد کنه..
از کجا می خوای پیشبینی کنی وقتایی رو که غرورش می شکنه
بدون اینکه تو خواسته باشی؟
وقتی ذهنشو نمی شناسی
وقتی یه جور دیگه است
یه جنس دیگه است
یعنی <بخوای> و <نتونی>

این تجربه ی جدید...

نه نمی شه قول داد

***************************
راستی من چرا اینقدر نگران غرورمم
مگه غرور شیشه ی شکستنی آسیبپذیر وجودم نیست که یه بار معنیش کردم به: ضعف
و تصمیم گرفتم نمی خوامش
ضعف
آدمایی رو دیدم که عزت نفس نداشتن و دوست نداشتم
من اینطور نبودم
این رو دوست داشتم
نتونستم مرزشو با غرور پیدا کنم و گاهی ترسیدم. درست
ولی مگه یه بار غرور رو نذاشتم پشت مساوی با ضعف؟
مگه ضعف نیست که بعد 7-8 سال نتونی بهش بگی
شب خوابای ناراحت دیدی و همه روز ذهنت درگیر بوده
از حرفی که زدی
مگه ضعف نیست؟
...

راستی من چقدر مواظب غرورش هستم؟..


بعدا اضافه شد: اگه کسی مواظب غرور من نباشه چی... اونوقت تکلیف چیه؟
آخ بس کن..مگه یه بار غرور رو نذاشتی مساوی ضعف و نخواستیش؟
ولی یه گارده..محافظت داره
مگه نذاشتیش مساوی ترس و نخواستیش
نه این حرفا ایده آل گرایاناست. کامل و تموم دونستنه. غرور یه حاشیه ای داره که می خوره به عزت نفس لابد.. و خوبه حتما..

بگذریم.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ

زندگی این قدر ها هم سخت نیست! به قول یکی از دوستان: "زندگی یه اثر هنریه , نه یه مساله ریاضی! بهش فکر نکن! ازش لذت ببر!"
:)

اثر هنری هم بوجود آوردنش سخته. بعد که بوجود اومد لذت بردنش راحته و دلنشین!

ز پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:02 ق.ظ

میگم شاید از لحاظ نظری غرور خوب وسیله ای - گاردی باشه برای دفاع از بی احترامی شدن به یه سری ارزش های آدم و لوث شدنشون.
نمی دونما.

فکر کردم مثل اضطرابه که باعث می شه آدم کارشون انجام بده ولی راهش این نیستا..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد