به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

به زیبایی آدم ها

هر آدمی یه درون زیبا داره که باید بگرده و پیداش کنه و بسازدش..

تقویت کننده بدون فیدبک۱

 

ترم پیش که دکتر ش همه زندگیمونو کرده بود طراحی تقویت کننده خیلی با این تقویت کننده ها احساس نزدیکی می کردم. 

یه موقع احساس کردم عین یه تقویت کننده بدون فیدبک می مونم. 

می دونی تقویت کننده ها رو چجوری طراحی می کنن؟ اینجوری که یکی دو تا طبقه رو پشت سر هم می ذارن جوری که گین حدود ۴۰۰۰یا ۵۰۰۰ بشه مثلا. (کلا قراره آخرش گین ۱۰-۲۰ در آد حالا تهش ۱۰۰) این گین خطی نیست و تو فرکانسای مختلف فرق داره. کلنش یعنی زیاده ولی صاف و صوف نیست! حالا میان روش یه فیدبک می بندن که گین رو حسابی میندازه(همون طرفای۱۰-۱۰۰ می شه ) ولی توی اون بازه صاف و خطیه. 

حالا این تقویت کننده یه نقطه کار داره یعنی یه جای ثابتی که باید وایسه و اطراف اون کار کنه. فکر کن که من برداشته بودم یه همچین موجود گنده ای رو طراحی کرده بودم و بدون فیدبک رو نقطه کار نگهش داشته بودم. یعنی مثل این بود که یه برج لگویی رو روی یه کبریت واستاده سوار کنی. 

و خوب کار هم می کرد.. *

حالا کاری به اینش ندارم. کارم به اون تقویت کننده هست قبل اینکه فیدبکشو بذاری. با اون گین زیاد و وحشیانه اش. ۱ میلی ولت روش می ذاری و ۵ ولت تهش می بینی که برابره با منبع تغذیه اش! و ۰.۱ میلی هم زیاده.. 

چقدر طولانی شد! بقیه اشو بعد بیام بگم.

 

 ---------------------------------------------

* به خاطر این افتضاح ۵۰٪ نمره رو بهم نداد

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:20 ق.ظ

خوب کاری کرد من بودم می نداختمت فکر کن تو می شدی مسئول یه شرکتی چیزی می ترکید! منظورم شرکته بود!

آره خودمم همین فکرو می کنم!

مستر ایچ پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:46 ب.ظ

من باز فهمیدم منظورتون چی بوده!خوشحالم از اینکه دست از وحشی بازی ور داشتینو کسیو نمیزنین دیگه! :دی. با فرض اینکه هنوز این حس رو نکنین که عین یه تقویت کننده بدون فیدبک میمونین گفتم اینو ها!

چرا هنوز حسشو دارم. ولی کسیو نمی زدم ها!
حالا قسمت بعدشو می نویسم توضیح می دم

مه راز شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:53 ب.ظ

انروز همون ۵ دقه که همو دیدیم خوش گذشت. همین طوری خواستم بگم:)

:-*
مه راز منه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد